6 تمرین فیزیوتراپی زانو در منزل

فیزیوتراپی زانو در منزل

فیزیوتراپی زانو در منزل می بایست توسط فیزیوتراپیست انجام شود. البته تمرینات و حرکاتی هستند که انجام آنها توسط شما تحت نظر فیزیوتراپیست می تواند به کاهش درد یا افزایش حرکت زانو کمک کند. این تمرینات را در این نوشته به شما آموزش می دهیم. اما بهتر است در همین آغاز به شما بگوییم که فیزیوتراپیست برای زانو چه کمکی به شما می کند..

نقش فیزیوتراپی زانو در درمان مشکلات آن

فیزیوتراپی زانو در منزل یا کلینیک می تواند به بیمار کمک کند تا درد عضلات زانو و مفاصل کاهش یابد. بیمار با تقویت عضلات زانو و افزایش دامنه حرکت در مسیر بهبودی قرار بگیرد.

فیزیوتراپی زانو توسط فیزیوتراپیست انجام می شود. فیزیوتراپیست در دانشگاه با انواع متدهای درمانی برای کاهشِ درد در زانو، افزایشِ قدرت عضلات زانو و افزایشِ دامنه حرکت زانو آشنا می شود. بصورت علمی، فیزیوتراپی احساس بهتری در بدن شما بوجود می آورد و در نهایت سبب بهبود حرکات اندامهای شما می شود.

ما لیستی از متخصصین فیزیوتراپی در منزل را که عضو نظام پزشکی هستند جمع آوری کردیم. اطلاعات تماس با این متخصص ها را می توانید با کلیک بر روی لینک زیر بدست آورید.
متخصصین فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی از چه طریق به درمان مشکلات زانو کمک می کند؟

فیزیوتراپی یکی از رشته های حوزه علوم پزشکی است. تمرکز آن بر درمان مشکلات حسی و جسمی بدون استفاده از دارو یا جراحی است. فیزیوتراپیست برای درمان مشکلات زانو از تکینیک ها و متدهای علمی زیادی بهره می برد که شایع ترین آنها عبارت اند از:

  • تمرینات کششی و برخی از حرکات اصلاحی
  • سرد و گرم کردن
  • ماساژها به همراه اولترا سوند
  • منوال تراپی (تکنیک های که از طریق دست درمانگر انجام می شود)
  • تحریک الکتریکی عصب و عضله از طریق دستگاههای فیزیوتراپی)

فیزیوتراپی زانو در منزل یا کلینیک می تواند قبل از عمل جراحی یا بعد از آن شروع شود. این پزشک است که تشخیص می دهد که کدام یک اولویت دارد. در هر صورت فیزیوتراپی زانو پس از جراحی، معمولا چندین هفته تا ریکاوری کامل (برگشت به وضعیت عادی) ممکن است طول بکشد.

6 تمرین فیزیوتراپی در منزل زانو

بهتر است در همین آغاز هشدار بدهم انجام این تمرینات بدون نظر فیزیوتراپیست و پزشک در منزل می تواند صدمات جبران ناپذیری به فرد وارد کند. ممکن است شرایط شما به نحوی باشد که یکی از این تمرین ها مناسب نباشد. همچنین این تمرینات به معنای آموزش فیزیوتراپی در منزل زانو نیست و شما را متخصص فیزیوتراپی نمی کند. همانطور که در بالا گفتیم فقط یکی از رویکردهای فیزیوتراپی زانو در منزل استفاده از این تمرینات و حرکات دیگر است.

1-بالا بردن پا: مطابق تصویر زیر می توانید این تمرین را جهت تقویت عضلات ساق پا و زانو انجام دهید.

فیزیوتراپی زانو در منزل


2-کشش همسترینگ ( دراز کشیده ): این تمرین بخصوص برای کاهش درد زانو و کاهش سفتی می تواند مفید باشد.

فیزیوتراپی زانو در منزل

3-بالا بردن زانو : این تمرین به کشش تاندون ها و عضلات زانو کمک می کند.

فیزیوتراپی زانو در منزل

نوشته پیشنهادی : فیزیوتراپی در منزل چگونه است ؟


4-کشش ماهیچه ساق پا

فیزیوتراپی زانو در منزل

5-کششی نشسته

فیزیوتراپی زانو در منزل

6-تکیه به دیوار : در حالت ایستاده به دیوار بچسبید. پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید. زانوهایتان رخم کنید و دوباره بایستید.

فیزیوتراپی زانو در منزل

توجه داشته باشید که بر طبق تحقیقات هر چه سریعتر فیزیوتراپی در منزل زانو را شروع کنید درمان سریعتر و کامل تری خواهید داشت. بنابراین توصیه ما این است که در صورت امکان هرچه سریعتر برای درمان به فیزیوتراپیست مراجعه کنید.

چقدر طول می کشد تا بهبودی کامل حاصل شو؟

پزشک شما یا فیزیوتراپیست شما در خصوص زمان کامل بهبودی شما نظر می دهند. ممکن است درمان یک هفته یا 6 هفته و بیشتر طول بکشد. مدت زمان بهبودی به شدت آسیب زانو بستگی دارد.

فیزیوتراپست همچنین در جلسه اول موارد زیر برای ارزیابی شدت مشکل و طول دوره درمان، بررسی می کند :

  • سختی بیمار در تعادل
  • میزان درد زانو
  • بررسی آسیب زمانیکه که پار را جلو عقب می برید.
  • سختی ایستادن روی پا
  • میزان سفتی زانو

ما در این نوشته سعی کردیم به شما بگوییم که نقش فیزیوتراپ در درمان زانو چیست. همچنین 6 تمرین یا حرکت فیزیوتراپی زانو در منزل را برای شما معرفی کردیم. خوشحال می شویم که اگر در این خصوص نظری دارید از ما بپرسید.

برخی از منابع:
webmd

1 دیدگاه دربارهٔ «6 تمرین فیزیوتراپی زانو در منزل»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *