فیزیوتراپی در منزل چگونه انجام می شود؟

فیزیوتراپی در منزل

سوالاتی زیادی درباره اینکه فیزیوتراپی در منزل چگونه است، از ما پرسیده می شود. اصلا فیزیوتراپی در منزل جواب می دهد؟ قرار است فیزیوتراپیست در منزل چه کارهایی انجام بدهد؟ در این نوشته می خواهیم به این سوالات، پاسخ بدهیم. اما اجازه بدهید در همین آغاز کمی در خصوص خدمات فیزیوتراپی توضیح بدهیم

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی یکی از رشته های دانشگاهی در حوزه علوم پزشکی است که تمرکز خود را بر درمان بدون داروی مشکلات جسمی و حرکتی و.. بیمار قرار داده است. بیمارانی هستند که به دلیل بیماری، ضربه یا تصادف، مشکلاتی در حس و حرکت اندامهای بدن خود پیدا کردند. مشکلاتی که برای رفع انها نیازی به جراحی و یا دارو درمانی نیست و یا با این قبیل اقدامات، بهبودی کامل حاصل نمی شود.

در اینجا است که معجزه فیزیوتراپی به کمک بیمار می آید تا درد کمتری احساس کند و به وضعیت قبل برگردد.اما چطور فیزیوتراپی به ما کمک می کند؟

فیزیوتراپی از طریق ابزارهای و تکنیک های نوینی به بیمار کمک می کند. برخی از این تکنیک شامل تمرین درمانی، استفاده از دستگاههای الکتروتراپی و.. است.

فیزیوتراپی در منزل چیست؟

فیزیوتراپی توسط فیزیوتراپیست ها انجام میشود. اگر به دلایلی بیمار قادر نباشد برای انجام فیزیوتراپی به کلینیک بیاید. فیزیوتراپیست به منزلِ بیمار می آید و در خانه تمرینات را انجام می دهد. فیزیوتراپیست معمولا به همراه خود ابزارهای و دستگاه های مورد نیاز را نیز می آورد.

ما در مجله معتبر هوش کالا لیستی از مراکز فیزیوتراپی در منزل کشور را برای شما جمع اوری کرده ایم که می توانید با کلیک بر روی لینک ها انها براساس شهر، فیزیوتراپیست را به خانه خود ارجاع بدهید.
لیست فیزیوتراپی در منزل به تفکیک شهر

فیزیوتراپی در منزل چگونه است؟

همانند فیزیوتراپی در کلینیک، فیزیوتراپی در خانه، از طریق؛ تمرینات، ورزشها، ماساژها و وسایل الکتروتراپی به کمک بیمار می آید. چگونگی فیزیوتراپی در خانه، براساس؛ بیماری فرد، سن او، میزان همکاری ممکن است متفاوت باشد. اما در نظر داشته باشید که فیزیوتراپی در هر صورت می بایست توسط فارغ التحصیلان این رشته و نه تکنسین ها انجام شود.

منوال تراپی (درمان دستی) یکی از روشهای نوین است که در آن فیزیوتراپ، از طریق دست، مانورها و حرکاتی را بروی مفاصل، ستون فقرات، دست ها و پاهای بیمار انجام می دهد. این حرکات باید با سرعت، جهت مناسب انجام شود و بسیار حساس هستند. نتیجه منوال تراپی می تواند درمان سریع تر و تصحیح عملکرد بیمار باشد.

فیزیوتراپی در منزل چگونه است ؟
فیزیوتراپی در منزل همانند کلینیک متناسب با شرایط بیمار می تواند متفاوت باشد. تکنیک های زیادی در علم فیزیوتراپی است که می توان آنها را در منزل انجام داد.

فیزیوتراپیست از طریق گرما، سرما، جریان های الکتریکی، امواج ماورای صوتی، ماساژ، آب و کشش حرکات مفصلی می تواند به بیمار برای کاهش درد، برگردانی حس، برگردانی عملکرد صحیح به بیمار کمک کند.

پس از پاسخ به سوال ” فیزیوتراپی در منزل چگونه است ؟ ” می خواهیم بیماریهای و مواردی که به این خدمات نیاز دارند را برای شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

فیزیوتراپی در منزل به چه بیماریهایی می تواند کمک می کند؟

طیف وسیعی از مشکلات و شرایط، ممکن است نیاز به خدمات فیزیوتراپی داشته باشند. در ادامه شایع ترین بیماریها را برای شما ذکر کرده ایم:

  • نورلوژیکال: سکته مغزی، ام اس، پارکینسون…
  • اسکلتی، عصبی، عضلانی : کمر درد ، گردن درد ، زانو رد ، صدمات ورزشی ، آرتروز..
  • قلبی -عروقی: بیماری شریان کروناری، نارسایی قلبی ..
  • سیستم تنفسی

فیزیوتراپی در منزل برای بیماریها و اختلالات دیگری نظیر سوختگی ها، جراحی ها، دردهای کمری در بارداری، بیماریهای روماتیسمی، بیماریهای ارتوپدی و.. برای شما تجویز شده باشد. که در تمامی این موارد برای شما مفید خواهد بود.

جمع بندی

ما در این نوشته سعی کردیم سوال شما درباره فیزیوتراپی در منزل چگونه است را پاسخ بدهیم. امیدواریم در این باره پاسخگوی شما باشیم. اگر هنوز ابهام و سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات در پایین همین نوشته مطرح بفرمایید. سعی می کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن به شما پاسخ بدهیم.

برخی از منابع

csp

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *